Jäsenedut

Elämään uutta potkua! TST:n jäsenenä saat rahanarvoisia etuja, kokemuksia, elämyksiä, toimintaa. Liity mukaan iloisen kirjavaan joukkoomme.

Voit tulostaa jäsenhakemuksen tästä tai noutaa sen Toimintakeskuksen Infosta. Täytetty lomake palautetaan Infoon sen aukioloaikana.

Jäsenhakemuksen palautuksen yhteydessä maksetaan 10 euron jäsenmaksu (varsinaiset jäsenet). Kannatusjäsenmaksu on 30 euroa henkilöltä ja 100 euroa yhdistykseltä tai yhteisöltä vuodessa.

Vuoden 2024 jäsenmaksuista päätettiin Turun Seudun TST ry:n sääntömääräisessä syyskokouksessa 30. marraskuuta 2023.

Ruokala

Toimintakeskuksen lounasravintola KasarmiTalli tarjoaa TST:n jäsenille kotiruokaa edulliseen hintaan.

Aamiainen ma–pe klo 8.30–9.30. Lounas ma–pe  klo 11–14.

Ruokaravintolan kassalta voi ostaa kymmenen kerran ruokalippuvihkoja, jolloin ruokailet vielä edullisemmin.

TST ry:n jäsenten lapset ovat myös tervetulleita! Alle kouluikäiset ruokailevat ilmaiseksi maksavan aikuisen seurassa. Pienet koululaiset puoleen hintaan.

Ruokalasta voi ostaa aterian myös mukaan – tällöin tarvitset oman astian ruoan kuljetusta varten.  Jos sinulla ei ole omaa astiaa, veloitetaan sinulta astian hinta.

Korjausompelimo

TST:n pieni Korjausompelimo korjaa nimensä mukaisesti yhdistyksen jäsenten vaatteita ja tekstiilejä pientä korvausta vastaan.

Ompelimo on avoinna arkisin ma–pe klo 9–13. Työhuone sijaitsee infokäytävällä, Käsityöpajan ja ICT-tuen välissä.

Kun tuot työn ompelijalle korjattavaksi, tuo tekstiili ompelijalle puhtaana. Jos tilaat vetoketjun vaihdon, tuo uusi vetoketju mukanasi. Tuo myös muut työhön kuuluvat tarvikkeet (napit, lisäkankaat jne.) mukanasi. Hinnasto on TST:n ilmoitustaululla ja ompelimossa. Ompelijalla on oikeus kieltäytyä työstä, joka on mahdoton toteuttaa korjausompelimon resursseilla.

Huomaathan, että palvelu on vain TST:n jäsenille. Voimassa oleva jäsenkortti on näytettävä ompelijalle.

IT-huolto

IT-huolto päivystää ma–pe klo 9–13.30 Kanslerintien toimintakeskuksessa. Apua saa tietokoneeseen ja sen käyttöön liittyvissä ongelmissa (asennukset, huolto, opastus, neuvonta, päivitykset jne.)

Yhteydenotot joko sähköpostitse it-huolto (ät) tstry.fi tai soittamalla puh. 040 129 7685.

Ilmaiset IT-huollon palvelut on tarkoitettu ainoastaan TST:n jäsenille, joten tarkistathan ennen yhteydenottoa, että jäsenmaksusi on maksettu. Otathan jäsenkorttisi mukaan asioidessasi pisteessä.

Vanhojen valokuvien skannauspalvelu:
IT-huolto ottaa vastaan jäsenien vanhoja valokuvia ja skannaa ne digitaaliseen muotoon. Tuo mukana kuvasi ja usb-muistitikku tai joku muu ulkoinen tallennusväline. Enintään 200 kuvaa per jäsen.

VHS-videokasettien sisältöjen siirrot:
Tuo vanhat VHS-videokasettisi TST:n IT-huoltoon. Tuo lisäksi mukanasi tallennusmedia, jolle materiaalin haluat siirrettävän (usb-tikku, ulkoinen kiintolevy, poltettava dvd-levy). Tilantarve parhaalla kuvanlaadulla n.3 GB/tunti, normaalilla kuvanlaadulla n.1 GB/tunti.

HUOM! Vain asiakkaan omat (tekijänoikeussuoja) kotivideot, ei esim. tv-nauhoituksia, myyntielokuvia, vuokrafilmeja. Siirrot tehdään vain VHS-videokaseteilta (ei 8 mm tms), mini-dv käy, jos  tuo kameran mukanaan. Yksi jäsen voi tuoda tullessaan enintään 6 tuntia siirrettävää videota.

Voimassa oleva TST:n jäsenkortti näytettävä asioidessa.

Tietotupa

Jäsenten yhteinen olohuone ja kokoontumispaikka, jossa järjestetään monia erilaisia tilaisuuksia, visoja ja keskustelutapaamisia.

Tietotuvasta löytyy päivän lehdet ja tietokoneilla voi päivittää vaikkapa CV:n tai surffata netissä. Tilasta löytyy myös tv ja pieni kirjasto rentoon ajanviettoon.

Kerhot ja ryhmät

TST:llä kokoontuu monipuolinen kattaus kerhoja ja ryhmiä, joista löytyy jokaiselle jotain. Käsityökerho, luonto- ja kalakerho, radiokerho ja monta muuta, kaikki jäsenille avoimia.

Peräkärry

Peräkärryt on vuokrattavissa jäsenille 6 €/vrk + 20 €:n pantti. Vuokraus Infosta sen aukioloaikoina.

Vuokrattavissa kaksi peräkärryä. Kuomulla ja ilman. Peräkärryt sijaitsevat TST:n toimintakeskuksen takana. Peräkärryt palautettava vuokrauksen jälkeen takaisin samaan paikkaan.

Kuomuton:

Pituus: 388 cm
Leveys: 194 cm

Kuomulla varustettu:

Pituus: 394 cm
Leveys: 164 cm

Molemmissa peräkärryissä on sallittu enimmäispaino 750 kg.

Retket ja matkat

Monipuolisia kulttuuritapahtumia, retkiä ja matkoja jäsenhintaan.

M/S Anna Duuni

Vanhasta, puisesta kahveliketsistä kunnostettu Anna Duuni -vene on yksi TST:n ylpeyden aiheista.

TST:n jäsenet, omat projektit ja yhteistyökumppanit voivat hyödyntää Anna Duunia koulutus-, kokous- ja virkistystarkoituksiin.

Kuukausittain tehdään kaikille jäsenille avoimia teemamatkoja.

Kaikki vastuukuljettajat, kansimiehet ja emännät ovat omasta jäsenistöstä nousseita vapaaehtoistyöntekijöitä, tottuneita veneilijöitä, jotka ovat lisäksi suorittaneet Anna Duunin tarpeisiin räätälöidyn kurssin.

Teemamatkojen kohteita ja sisältöä suunniteltaessa voivat myös TST:n maakravut antaa käyttöön ideansa ja asiantuntemuksensa. Kuka tahansa yhdistyksen jäsen voi ryhtyä jonkin teemamatkan vetäjäksi.

Liikunta

Jäsenille tarjolla olevista liikuntamahdollisuuksista saa lisätietoja Liikunta-sivulta ja Tulevat tapahtumat -sivulta.

Edunvalvonta

Jäsenille on tarjolla laajaa edunvalvontaa, samaten asiaa ajankohtaisista yhteiskunnallisista asioista. Lue lisää kattojärjestömme Työttömien Keskusjärjestön sivuilta.

Lakipalvelu

Asianajotoimisto Hokkanen Huovinen & Rantanen Oy:n lakimiehet tarjoavat TST:n jäsenille maksutonta oikeudellista neuvontaa puhelimitse keskiviikkoisin klo 10–14, puh. 050 321 8670.

Ilmoitathan jäsennumerosi asianajotoimiston kanssa asioidessasi.

Jäsenedun tiedot päivitetty 2.1.2024.

Torisuutari

Torisuutarilta alennus 15% teetetyistä töistä ja 10% tarvikkeista, TST:n jäsenkorttia näyttämällä. Turun Kauppahalli, Eerikinkatu 16.

Jäsenedun tiedot päivitetty 2.1.2024.